Tjejmiddag..

Jag knatade ner till Carro i en kyla på nära -15 grader :) Fast var ganska skönt med en promenad, borde ta det oftare tror jag.. Är så härligt att höra snön knaka under skorna, gå genom det relativt tysta Kiruna och andas ut luften som färgas vit :) Väl framme möttes jag av Caroline och Anna i full fart med att lösa Norrmejeriers rebus och länge klurade vi! Trots att jag hade hört svaret var det svårt..
Pratade på, mest om vad som hade hänt under nyår men också allmänt skvaller och liknande :) Klockan närmade sig 5 och vi kom på att vi måste gå och handla. Nu fick vi dock gå när Angelika låg hemma i feber och därvar var vi billösa.
Vi gick till Konsum och konstaterade först att osten var svindyr innan vi upptäckte det som inte fick hända...
Köttfärsen var slut!
Besvikna gick vi till Coop med hoppet om våran tacopaj!
Efter en lång och kall promenad dit började vi med osten än en gång, dock mycket billigare ost vilket passar oss allämänt fattiga studerande ungdomar..
Gick vidare och sökte efter köttfärsen.
Utan resultat!
Vi hittade en lapp med texten: Köttfärsen är tillfälligt slut!
Paniken utbröt lite smått, vi hade skjuts av Rebecca och Jesper klockan 6.
Klockan var nu nära kvart i, och vi hade ingen aning om vad vi skulle laga?!
Det blev att improvisera.
Plockade på oss lite ost,en måltidsdryck,jäst,5 bananer, en chokladkaka,ananas,skinka och champinoner och vandrade nöjda ut ur butiken! För vi skulle minsann laga pizza och grillade bananer :)
Väl hemma hos Carro började vi laga, det skulle bli mat för 8-10 personer stod det, men inte vet jag!
Det mesta rymtes i våra magar..
Efter ett antal timmar av prat och skratt över en mycket god pizza och våran delikata efterrätt grillade bananer.
Sjönk vi tillbaka i soffan, kanske drabbade av Matkoma, vad vet jag?
Trötta och ganska tysta satte vi på en film, "The prestige" har jag minsann för mig att den hette!
Filmen var en funderare, djup på alla sätt men även mycket bra!
Fick skjuts hem av Rebecca och Jesper vilket var skönt! Hade en förhoppning om att vara trött, men Nej!
Pigg som en mört sitter jag här och skriver..

Nej ska lägga mig i sängen och försöka sova nu! Blir väl att ställa klockan till imorgon så man kommer upp någorlunda tid iallafall!

Tack för en trevlig kväll tjejer! Det här måste vi göra om :)
Och Angelika se till att var frisk nästa gång!


Postat av: Ferhat

SV: Okej men bra att du håller på och blir frisk. Kan samtidigt berätta att många som jag känner har också blivit svår sjuka, typ samma problem som dig.



Hostar du mycket?

2009-01-05 @ 01:31:36
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: anna

ja det måste vi verkligen göra oftare:D

2009-01-05 @ 17:05:28
URL: http://dukankallamiganna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






Sanna, 20, Kiruna