Lucia

Jag väcktes idag återigen av en väckarklocka som ringde och jag fattade inte varför, Skulle jag till skolan? Vad var det för dag? Var det inte lördag? Varför skulle jag då stiga upp om det var lördag? Jo justja ja, jag skulle ju till sporthallen och tävla :)
Steg upp och var vrålhungrig, men det var bara börja göra frukost och packetera in den i platspåse och packa grejjerna och knalla till sporthallen. Såklart så hade det snöat hela natten och jag fick plumsa mig fram. Jag,Sara och Fredrikke vägde in oss för att sedan äta en välbehövd frukost innan vi började plocka fram grejjer och fixa till det i hallen.
Tävlingen gick bra måste jag säga, första rycket på 35kg var mest ett säkerhetsryck, andra på 38kg var ett personligt rekord innan det tredje och sista rycket avslutades med ett godkänt ryck på 40kg :)  Så det blev personligt rekord med 4kg i ryck vilket var mycket bra! Sen över till stöten som gick lite sämre, men det finns en orsak till det. Började ganska lågt med tanke på min axel, 43kg var första vikten, den gick lätt :) Höjde till 47kg med en tanke att jag iallafall måste slå det resultat som jag gjorde på SM, sagt och gjort! Nu jäkla hade jag chansen att försöka mig på ett tangerat rekord, vändningen på 50kg gick jättelätt och överstöten gick inte alls...
Men med tanke på att jag inte kunnat träna stöt på minst en månad nu så ska jag inte klaga blev ändå ett personligt rekord i både ryck och sammanlagda :)
Efter våran prisutdelning fick jag och Sara agera domare och dömma killarnas tävling, det var kul men ändå rätt så svårt! Klockan närmades sig 2 och min gamla friidrotts tränare stephen och mattias kom och skulle börja träna, var ett riktigt bra tag sen jag såg dom så det var kul :)
Det bar iväg hem för att umgås och fika lite med Johnny,Eva och Kewin som var och hälsade på.. Nu tar jag det lilla lugna och väntar på middagen som jag tror är klar snart, det hackas och håller på i köket i alla fall!
Ska gå och kika :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






Sanna, 20, Kiruna